(03.06.2024, 17:20)Valtuille schrieb: That is difficult to assess. With Bartonella there is a similar level of uncertainty as with Lyme disease when it comes to diagnosis and treatment, probably even greater.
Regarding diagnosis: That is difficult to assess. In general, it is only recommended to order a test if the symptoms match. Your symptoms do not seem to be typical (but I am not deeply into Bartonella)?
Out of curiosity: An IFT/IFA is also normally recommended. Is there a reason why an immunoblot was done? I know that a laboratory in the USA that specializes in Bartonella also offers ELISA and blot in addition to IFAs.
In short: No, ceftriaxone is not suitable for Bartonella. Bartonella can be present intracellularly and ceftriaxone does not work intracellularly. Treatment for Bartonella is very poorly researched, with many relapses and little effect from antibiotics in confirmed cases. Azithromycin or doxycycline is normally recommended. In Lyme disease circles, there are many doctors who treat co-infections with Bartonella with antibiotic combinations. It is difficult to assess whether this is more successful, as there are no studies on this yet. However, this is also recommended for immunosuppressed patients (eg HIV patients), see here:
https://clinicalinfo.hiv.gov/en/guidelin...tonellosis
Danke für deine Antwort.
Wirklich? Ceftriaxon wirkt nicht intrazellulär? Sind Sie sicher? Wo haben Sie diese Informationen gefunden? Ich habe Google eingegeben und das sagt es nicht.
ChatGPT
Ja, Ceftriaxon kann in Zellen eindringen und seine Wirkung intrazellulär entfalten. Diese Eigenschaft ist besonders vorteilhaft bei der Behandlung von Infektionen, die durch Bakterien verursacht werden, die sich in Zellen befinden können, wie beispielsweise bestimmte Stämme von Salmonella und Neisseria gonorrhoeae. Die Fähigkeit von Ceftriaxon, in Zellen einzudringen, ermöglicht es ihm, diese intrazellulären Krankheitserreger effektiv zu bekämpfen.
Zu einer Frage: Ich habe Standard-ELISA-Tests durchgeführt und in einigen Labors war das IgG für Borrelien positiv, in einigen Labors völlig negativ. Aus diesem Grund wurde ein Immunoblot durchgeführt, der als positiv bestätigt wurde. Ich kann davon ausgehen, dass Lyme vorhanden ist. Wahrscheinlich